Kawowe fakty i ciekawostki

Wielu z nas nie wyobraża sobie dnia bez filiżanki gorącej kawy. Pić nie pić? co to da? zaszkodzi, pomoże?

  • Bezpieczna dawka kofeiny to 600mg dziennie czyli ok.5 filiżanek.
  • Kobiety w ciąży nie powinny przekraczać 300mg  dziennie.
  • Przed treningiem kawa wzmacnia naszą wytrzymałość i obniża poziom odczuwalnego zmęczenia. W przypadku biegów do dwóch godzin wypita wcześniej kawa może dać nam poczucie większej siły w końcówce.
  • Picie 3 kaw dziennie zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru o 17%.

mug-1209194_960_720

  • Według naukowców śmiertelną dawką dla dorosłego i zdrowego człowieka jest 10g kofeiny, czyli około 80 filiżanek kawy.
  • Picie kawy ( z kofeiną) może ograniczyć ryzyko wystąpienia depresji u pań.
  • Po wypiciu 7 filiżanek kawy jednego dnia, możemy mieć halucynacje wzrokowe lub słuchowe.
  • Duże spożycie zawartej w kawie kofeiny zwiększa ryzyko wystąpienia NM u kobiet.

coffee-break-1291381_960_720

  • Kawa może wywołać rozdrażnienie i uczucie niepokoju. Oznacza to, że cierpimy na nadwrażliwość na kofeinę i powinniśmy drastycznie ograniczyć jej spożywanie.
  • Diabetycy i osoby z nadwrażliwością na kofeinę jeśli nie mogą z niej zrezygnować powinny ograniczyć się do 1 filiżanki dziennie.
  • Kawa poprawia pamięć krótkotrwałą i zdolności poznawcze.
  • Kawa bez mleka i cukru zawiera tylko 2-5 kalorii na filiżankę.