Sposoby na lepszy sen

Brak ci energii jesteś rozdrażniony, często wybuchasz i masz lekki sen? Najwyższa pora zacząć się dobrze wysypiać. Im lepiej będziesz spać, tym życie stanie się piękniejsze. A jakie są sposoby na lepszy sen?

  • Zadbaj o stały rytm dnia – Codziennie kładź się spać i wstawaj o tej samej godzinie nawet w weekendy. Nastawisz przez to swój biologiczny zegar i nie będziesz potrzebował budzika.
  • Zredukuj dzienną dawkę kofeiny – Kawa rano nie zaszkodzi jednak, po południu wystrzegaj się wszystkich napojów i produktów zawierających kofeinę.
  • Wyłącz komputer i telewizor – Krótkie niebieskie fale mogą zakłócić sen.
  • Nie kładź się spać z pełnym jak i pustym żołądkiem – najlepiej ostatni posiłek spożyć na około 2 godziny przed snem.
  • Ćwicz regularnie
  • Ogranicz spożywanie napojów przed snem
  • Zadbaj by w Twojej sypialni było ciemno i cicho
  • Zainwestuj w wygodny materac poduszki i pościel
  • Rzuć palenie- kolejny powód do jego rzucenia. Nikotyna ma działanie stymulujące jak kofeina. Palenie może utrudnić zaśnięcie i pogorszyć bezsenność.

„Sen jest to skracanie sobie życia w tym celu, aby je wydłużyć.”
Tadeusz Kotarbiński