Śniadanie ma same zalety!

Niektórzy nie wiedzą czym jest poranny posiłek, jedząc to co mają pod ręka w drodze do pracy lub w czasie przerwy, zaś inni nie wyobrażają sobie opuszczenia domu bez porządnego śniadania. Przygotowałam kilka oczywistych faktów i informacji jak to jest z tym śniadaniem.

  • Jedzenie śniadania zmniejsza ryzyko zachorowań na cukrzycę typu 2 o 34%.
  • Osoby które rezygnują ze śniadania są 4 razy bardziej narażone na otyłość.
  • Jedzący śniadanie są o 43% mniej podatni na nadwagę i otyłość niż ci nie jedzący.
  • Badania pokazały, że ludzie, którzy regularnie spożywają śniadania, jedzą też o 12% zdrowiej w ciągu całego dnia.
  • Dzieci, które jedzą śniadania osiągają o 20% lepsze wyniki na testach matematycznych. 🙂

 

Osoby rezygnujące ze śniadania jedzą:

  • 40% więcej słodyczy,
  • 55% więcej napojów (słodkich lub gazowanych),
  • 45% mniej warzyw,
  • 30% mniej owoców,

 

IMG_1260

 

Co jeść na śniadanie?

  • owsiankę,
  • ciemne pieczywo,
  • jajka,
  • domowe Muesli,
  • zdrowe kanapki,
  • świeże owoce i warzywa,
  • jogurty kefiry,
  • herbata, kawa, 100% sok,

Nie bez powodu mówi się, ze śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Niektórzy fanatycy zdrowego odżywiania powiedzą wam, ze powinien on być spożyty do 30 min po przebudzeniu, ale to kwestia indywidualnych nawyków i upodobań.